Teams

Teams er en del av O365 pakken.  Selv om Teams kan kjøres i nettleseren anbefaler skolen at Teams lastes ned som eget skrivebordsprogram.

I Microsoft Teams får du funksjoner som kalender, notattaking, deling av skrivebord, opplasting av filer og chatmeldinger i samme program.  Microsoft Teams fokuserer virkelig på det å samarbeide og bruker hele bredden til Office 365 for å bli et knutepunkt innen samarbeid og samkjøring. Word, Excel, PowerPoint, OneNote er alle bygget inn i Microsoft Teams, slik at du har all informasjon og alle verktøy lett tilgjengelig.

Last ned Teams

Skolen har også laget en samleside for lærere som viser hvordan de kan benytte seg av Teams

Teams for Teachers

Se en video som viser hvordan du som elev kan laste ned og logge på Teams og deretter delta i en videochat.

MERK: Hvis du ikke får det til kan du sende en melding til Tim Golding (se kontaktdetaljene nederst på siden)

Legg til lyd i en PowerPoint presentasjon

Videofilen nedenfor viser hvordan du kan spill inn lyd i en PowerPoint presentasjon

Last opp bilder fra mobilen til OneDrive appen:

Videoen viser hvordan du kan ta et bilde med OneDrive mobil appen og lagre det som en fil som kan legges direkte inn i Teams eller settes inn i en Word-fil.

Måter du som elev kan bli med i videochat i Teams

Teams for Teachers

Skolen har opprettet en nettside med en samling av ressurser og videoinstruksene om Teams som finnes på nett.

Teams for Teachers

Måter du som lærer kan opprette videomøter i Teams

Se en video som viser hvordan en lærer kan opprette et videomøte med klassen sin