Kantine

Skolens kantine er plassert i 1. etasje i skolens nordlige fløy ved siden av administrasjonen og hovedinngang A.

Åpningstider:

Kantinen er åpent og betjent mandag til torsdag kl.07:00-14:00 og fredag kl.07:00-13:00.

Skolens kantine er nyoppusset og fremstår som en trivelig plass der elever og ansatte kan treffes og ikke minst nytte god mat.
Den blir drevet av skolens ansatte Mette K. Saltvedt, Anne Lise Øygarden og Kjersti C. Hansen.

Hva finner du på kantinen?

Frokost:
Hos oss starter vi dagen med det sunne!  Grovt brød og frukt/yoghurt, som en god frokost bør være.
På mandag og torsdags morgen serverer vi gratis havregrøt til sultne elever fra 07:30 - 08:00.

Påsmurt:
Vi kan friste med påsmurt av ulike slag f.eks. horn/bagetter med:

• Ost/skinke, skinke/eggerøre, skinke/kokt egg, kyllingsalat, rekesalat, salami/eggerøre, salami/kokt egg og skinke/italiensksalat.
  • Det er også mulighet for å smøre selv!

Andre fristelser:
Vi har også et variert utvalg av salater (f.eks. pasta/kylling/rekesalater), kyllingsuppe o.l.
Innimellom vil du finner fristelser som hjemmelagde pannekaker, lapper og pizza.  Vi har ingen faste dager på noe så stikk innom å ta en titt i diskene våre.

Frukt og grønt:
Det finnes et rikt utvalg på frukt, både hel og oppskjær - pakket i beger, praktisk å ta med i klasserommet.  Og selvfølgelig vil du finne et stort utvalg av gode kalde meierivarer - yoghurt, melk og juice og Ben & Jerry is.

Drikkevarer:
Av drikker finnes det selvsagt både kaldt og varmt - te, kaffi og varm sjokolade m/krem, smoothie og MOT vann.

Priser:
Prisene i kantinen er satt etter selvkostprinsippet, og det betyr at kantineprisene blir holdt på et akseptabelt nivå.  Vi tar kort og det finnes en mikrobølgeovnen hvis du ønsker å varme noe opp.

Til slutt vil vi be alle elever om å rydde bordene og sette stolene på plass før de forlate kantinen.  Det finnes flere store bosskorgene rundt om i kantinen.

Brukt kopper, bestikk og tallerker skal settes i trallene ved utgangen og må ikke tas ut av kantinen.