Bibliotek

Skolebiblioteket er plassert sentralt i skolens nybygg som en del av studiesenteret.  Lokalene er nyinnredet, lyse og trivelige.

Skolens bibliotek - Klikk for stort bilde

Biblioteket er et hyggelig og inspirerende sted å møtes på skolen.  Her finner du fagstoff til oppgaver og prosjekter, og vi har mange tilbud til rekreasjon.

Skolen har også en egen lesegleder/bibliotekar. Hun heter Nina Lill Veste og hjelper deg om du trenger det.

Bibliofilappen
Vi anbefaler at elevene laste ned appen Bibliofil fra Appstore eller Google play.  Med appen vil du kunne låne inn og ut bøker selv når bibliotekaren ikke er til stede.  Appen vil også gi deg oversikt over bøkene som er lånt ut i ditt navn.

Hva finner du på biblioteket?
Biblioteket har flere interessante tidsskrifter som dekker mange fagfelt. Her finnes også tilleggsstoff til lærebøkene, leksika og andre oppslagsverk.  Biblioteket har også et godt utvalg i skjønnlitteratur som romaner, noveller, lyrikk, krim, ungdomsbøker, tegneserie osv.  En liten samling av lydbøker og film er det også.

Biblioteket er en del av skolens pedagogiske tilbud og bibliotekarens oppgave er å skreddersy tilbudet etter skolens og elevenes behov.

Boksamlingen er stor - Klikk for stort bilde

Nyttige lenker: